اتوکلاو بیمارستانی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

اتوکلاو بیمارستانی چیست؟ اتوکلاو بیمارستانی ابزاری ضروری برای استریلیزاسیون با بخار (به عنوان یکی از موثرترین اشکال عقیم سازی سرسخت ترین میکروارگانیسم ها) است.

انواع اتوکلاو بیمارستانی

بیایید در وهله اول درباره این موضوع که دستگاه اتوکلاو بیمارستانی چیست؟ مفصل تر صحبت کنیم.
اتوکلاو در مدل بیمارستانی دستگاهی است که می تواند به طور مداوم در یک دوره زمانی از پیش تعیین شده بخار با دما و فشار بالا تولید کند. این بخار که به صورت یکپارچه بر روی لوازم اعمال می شود موجب پاکسازی کامل میکروب ها است.
چرخه استریل در اتوکلاو در سه مرحله انجام می شود: فاز اولیه بارگیری و خلا، فاز دوم استریل و فاز سوم خروج بخار و بار.
در مرحله اولیه، پس از بارگیری مواردی که نیاز به استریل دارند تمام هوا در محفظه توسط پمپ خلاء جابجا می شود.
سپس مرحله دوم، زمانی است که بخار با فشار و دمای تنظیم شده بر روی بار در یک سطح یکنواخت، وارد می شود.
در نهایت، فاز سوم زمانی است که استریل پایان مییابد و درب استریلایزر باز شده و بخار آزاد می شود. در اینجا فشار و دما نیز کمتر است.
در این سه مرحله، غشاهای سلولی محافظ واقع در اطراف میکروارگانیسمها تجزیه شده و از بین میروند. فرآیند کاری اتوکلاو می تواند سرسخت ترین میکروارگانیسم ها را که در برابر جوشیدن مقاوم هستند نابود کنند!
انواع متعددی از اتوکلاوها وجود دارند.
انتخاب مدل و ظرفیت های اتوکلاو وابسته به اینکه بیمارستانها چه چیزی را استریل می کنند و چه ابعادی دارد، انجام می شود.
در سطح صنعتی، اتوکلاوها در درجه اول برای استریل کردن زباله های یکبار مصرف و عفونی بیمارستانی قبل از دفع یا بازیافت استفاده می شوند. این محصولات می توانند استریلیزاسیون را بدون دما و فشار بالا که در مدل های بالینی رایج است انجام دهند.
در سطح بیمارستانی، اتوکلاوهای بخار در مقیاس بزرگ طراحی میشوند که می‌توانند به جلوگیری از آلودگی زباله‌های بیمارستانی به منابع آب، محل‌های دفن زباله و سایر منابع طبیعی در حین دفع کمک کنند.
گزینه بعدی اتوکلاوهای اختصاصی لوازم پزشکی هستند. این تجهیزات در مدلهای تک درب و دو درب انتخابی عالی برای استفاده در اتاق عمل و غیره هستند.

 

انواع اتوکلاو بیمارستانی

 

قیمت دستگاه اتوکلاو بیمارستانی

در اکثر بیمارستان‌ها، استریلیزاسیون با بخار به عنوان روشی استاندارد برای استریل‌سازی و ضدعفونی تجهیزات بیمارستانی عمل می‌کند.
اشکال، اندازه ها و انواع مختلفی از اتوکلاوها وجود دارد که می توانند هر کدام از تجهیزات بیمارستانی را برای استریل کردن در خود جای دهند.
این محصولات با توجه به مدل و ظرفیت و مشخصات فنی با لیست قیمت متفاوتی به فروش میرسند. بهترین راه برای استعلام قیمت اتوکلاو بیمارستانی برای شما دریافت مشاوره است.
پس از مشاوره و انتخاب مدل دستگاه می تواند لیست قیمت دقیق محصول را دریافت کنید.

مشخصات اتوکلاو بیمارستانی

سه جزء مهم که در اتوکلاو باید به آنها توجه کرد زمان، دما و فشار است.
این سه عامل توام با یکدیگر یک شی یا ابزار را کاملاً ضدعفونی میکنند. علاوه بر این موارد ویژگیهای اساسی نوع مشخصات دستگاه هم برای کار درست آن تاثیرگذار است.
در ادامه برخی از مهمترین مشخصات اتوکلاو بیمارستانی را برایتان آورده ایم:

  • حجم محفظه از 120 تا 310 لیتر متغیر است. بیمارستان‌های بزرگ‌تر اغلب از ظرفیتهای اتوکلاو بسیار بزرگ استفاده می‌کنند، اما اتوکلاوهای کوچک‌تری نیز هستند که برای استریل کردن وسایل کوچک استفاده می شوند.
  • محدوده دمای کاری دستگاه بین 105 تا 138 درجه سانتیگراد است.
  • دستگاه دارای مولد بخار الکتریکی یکپارچه است.
  • طراحی سیستم کنترل کاربر پسند با صفحه نمایش لمسی
  • دارای چندین برنامه از پیش تنظیم شده کارخانه ای و چندین برنامه چرخه استریل قابل برنامه ریزی
  • قابلیت اتصال اتوکلاو به چاپگر، کامپیوتر و USB برای دانلود داده های چرخه
  • محفظه از جنس استیل استنلس 316 و درب از جنس فولاد ضد زنگ است.
  • روکش محفظه آینه مانند است.
  • لوله های فولادی ضد زنگ در اتوکلاو وجود دارد.
  • این سری اتوکلاو مطابق با دستورالعمل تجهیزات پزشکی و استانداردهای ساخته شده است.
  • قابلیت استفاده در تمامی بیمارستانها و مراکز پزشکی را دارا است.
  • اتوکلاو با بخار اشباع به عنوان استریل کننده عمل می کند.

مزایای اتوکلاو بیمارستانی

اهميت و هدف اصلي استریلیزاسیون در بيمارستان‌ها جلوگيري از گسترش عفونت‌ است. مواد ناشناخته روی ابزار بیمارستانی و تجهیزات جراحی می توانند با قرار دادن قسمتهای مختلف بدن در معرض باکتری های خطرناک، خطر عفونت را افزایش دهند.
همچنین با استریلیزاسیون کامل از گسترش بیماری جلوگیری می شود. بیماری‌های مختلفی مانند ایدز، اچ‌آی‌وی و هپاتیت می‌توانند از ابزارهای بیمارستانی به عنوان وسیله‌ای برای انتشار استفاده کنند.
به این ترتیب، استریل کردن این ابزار برای جلوگیری از وقوع این امر بسیار مهم است.
اگر وسایل بیمارستانی به درستی استریل نشوند، این موضوع می تواند به معنای واقعی کلمه به موضوع مرگ و زندگی تبدیل شود. بدون عقیم سازی مناسب، عفونتها و بیماریهای کشنده به راحتی می توانند گسترش یافته و بیماران را در معرض خطر جدی قرار دهند.
بنابراین، استریل کردن به ویژه استریلیزاسیون با بخار برای هر بیمارستان ضروری است. با این تفسیر اتوکلاو یک وسیله حیاتی و ضروری در هر بیمارستانی است.
علاوه بر آن، زباله های بیمارستانی بیماری زا مانند اقلام پلاستیکی، پانسمان، روپوش، محیط کشت و موارد دیگر معمولاً توسط اتوکلاوهای جدید استریل می شوند. این مهم نیز میتواند از خطرات آلودگی محیطی برای همه موجودات بکاهد.
اتوکلاوها نه تنها برای جلوگیری از عفونت و بیماری در داخل بیمارستان بلکه برای جلوگیری از عفونت و بیماری در خارج از بیمارستان نیز مهم هستند.
اتوکلاو بیمارستانی سریع و ایمن است. این دستگاه ها در سالهای اخیر با مزایای استفاده بسیار زیادی که داشتند در سری های مختلفی طراحی و تولید شدند.

 

خرید اتوکلاو بیمارستانی

 

خرید مستقیم اتوکلاو بیمارستانی از زنیس طب

قطعا شما هم به عنوان مدیر بیمارستان یا مدیر فروش بخش بیمارستان، به دنبال خرید یک دستگاه اتوکلاو بیمارستانی هستید. دستگاهی که از یک برند معتبر، با قیمت و کیفیت متناسب با هم خریداری شده باشد. در واقع شاید مهم تر از قیمت دستگاه اتوکلاو بیمارستانی، این کیفیت و بازدهی دستگاه بوده که برای شما اهمیت دارد.
هم اکنون توسط نمایندگی زنیس طب این امکان فراهم شده، تا مستقیم و بدون هیچ واسطه ای، سفارش خرید اتوکلاو بیمارستانی را انجام دهید. از آنجا که واسطه ها حذف شده، شما می توانید در اقتصادی ترین حالت ممکن، خرید خود را به انجام برسانید. پس همین حالا با مشاورین ما در تماس مستقیم باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما