اتوکلاو در صنایع غذایی + خرید مطمئن

اتوکلاو در صنایع غذایی برای مبارزه با کپکها و میکروبهای مختلف در ادویه ها، نوشیدنی¬ها، غذاهای پروتئینی و گیاهان مورد استفاده است.

اتوکلاو مواد غذایی

با درک عمیق پیچیدگی‌های بهداشت، با اصطلاح «استریل» مواجه می‌شویم، اصطلاحی که فراتر از تمیز شدن معمولی است. استریلیزاسیون ماهیت ضد عفونی کامل و نگهداری دقیق تجهیزات و ابزار را در بر می گیرد.
این فرآیند، که در مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است، با هدف از بین بردن تمام اشکال حیات میکروبی، با استفاده از روش های فیزیکی یا شیمیایی، انجام می شود.
به جرات می توان گفت یکی از دقیقترین تجهیزات استریل در سالهای اخیر اتوکلاو بوده است. این دستگاه مدلهای متنوعی دارد.
اتوکلاوهای آزمایشگاهی برای موسسات تحقیقاتی، دانشگاه ها، آزمایشگاه های میکروبیولوژی، مواد غذایی و شیمیایی طراحی شده اند. این اتوکلاوها باید کیفیت بالا و عملکرد قابل اعتمادی ارائه دهند.
این مورد امکان عملکرد روان تحقیقات پیشرفته علوم زیستی و تولید مواد غذایی را فراهم می-کند و آزمایش نمونه ایمن را امکان پذیر می سازد.
از اتوکلاو در صنایع غذایی می توان با موفقیت برای مبارزه با کپک ها و میکروب های مختلف در ادویه ها و غذاها استفاده کرد.
ضد عفونی معمولاً با گرما، بخار مواد شیمیایی، استفاده از دمای پایین، لیوفیلیزاسیون، تنظیم اسیدیته، استفاده از افزودنی های مجاز است.
به طور کلی در میان تمام این روشها، استفاده از اتوکلاو برای استریل با بخار بهترین روش است. زیرا این روش ها، به ویژه در تضاد با روشهای ذکر شده که به تجهیزات بسیار پیچیده و گران قیمتی نیاز دارد، سریع، ساده و کم هزینه هستند.
روش کار در اتوکلاوهای بخار برای پاکسازی تمامی میکروبها بسیار دقیق است.
نکته مهم: نه تنها برای از بین بردن میکروارگانیسم‌های موجود در خود غذا، بلکه در بسته‌بندی در طی شکل‌گیری و حمل و نقل از طریق ماشین‌آلات تولید، باید مراحل استریل‌سازی مناسب انجام شود.
با روش استریل با اتوکلاو می توان تمامی سمومی که در کنسروها وجود دارد به صورت کامل پاکسازی نمود.

 

قیمت اتوکلاو صنایع غذایی

 

اتوکلاو برای استریل غذا و نوشیدنی

نکته مهمی که باید بدانید این است که منظور ما از اتوکلاو در صنایع غذایی استریل هر گونه مواد نوشیدنی و خوردنی است. وقتی صحبت از ضد عفونی کردن مواد غذایی می شود، دما نقش مهمی ایفا می کند.
گرما به از بین بردن پاتوژن هایی که می توانند باعث بیماری شوند کمک زیادی می کند. با این حال، ما باید مطمئن شویم که دمای استریلیزاسیون به دست آمده برای استریل نوشیدنی و مواد غذایی متناسب باشد.
بنابراین کنترل دما ضروری است. دماسنج های اصلی برای کنترل دما در فرآیندهای استریل کردن مواد غذایی در اتوکلاو دقیقتر از هر تجهیزی عمل می کنند.
بدون استریل کافی با اتوکلاو در مواد غذایی، پاتوژن ها به یک خطر جدی برای سلامتی تبدیل می شوند. علاوه بر این، این امر قطعا امکان بسته بندی و نگهداری مواد غذایی را کاهش می دهد.

دستگاه اتوکلاو در مواد غذایی

برنامه های پاکسازی و ضد عفونی مواد غذایی در اتوکلاو کاملا تخصصی است. فساد در مواد غذایی همیشه سریع است. هنگامی که حیوانی قصابی شود یا گیاهی برداشت می شود، ناگزیر شروع به پوسیدگی می کند.
بین کشتارگاه یا مزرعه و خانه مصرف کننده مواد غذایی، یک زنجیره وجود دارد که باید سیستم حفاظتی ایمن در این زنجیره وجود داشته باشد. اجرای روش‌های مبتنی بر برنامه‌های استریل‌سازی مواد غذایی صنعتی تنها تضمین برای دستیابی به این اهداف است.
اگرچه فریز کردن مواد غذایی روش مفید برای نگهداری مواد غذایی و جلوگیری یا کاهش سرعت خراب شدن آن است. با این حال، انجام فرآیند استریل‌سازی با اتوکلاو برای اطمینان از حذف پاتوژن‌ها مورد نیاز است.
موثرترین روش برای استریل کردن غذاهای بسته بندی شده ضدعفونی حرارتی (اتوکلاو در صنایع غذایی) است. در این روش غذا و ظروف آن درون اتوکلاو قرار می گیرند و با دمایی است که هر گونه میکروارگانیسمی را که ممکن است به آنها آسیب برساند از بین می برد.
از این نظر دمای استریل کردن مواد غذایی بسته به نوع غذا از 115 تا 127 درجه سانتیگراد متغیر است. این دما درون اتوکلاو به اندازه کافی بالاست تا از نابودی کامل هر پاتوژن رایج اطمینان حاصل شود.
کنترل دما و حصول اطمینان از رسیدن به دمای لازم در این فرآیندها حیاتی است، زیرا خطاها می¬توانند عواقب جدی برای سلامتی جامعه داشته باشند. در اتوکلاو با استفاده از بخار آب بالای 100 درجه سانتی‌گراد، کنسروها گرم شده و در معرض فشار بالا قرار می‌گیرند.
دمای بالا و بخار آب با هم منجر به دناتوره شدن پروتئین ها در میکروارگانیسم ها می شود و به حذف موثر آنها کمک می کند.

چرا استریل کردن غذا بسیار مهم است؟

طی چند دهه اخیر، عادات غذایی ما به طور قابل توجهی بهبود یافته است و همه تغییراتی که تجربه کرده ایم، از تغذیه و سلامتی حمایت می کنند. وقتی صحبت از کالاهای بسته بندی شده یا کنسروها به میان می آید، اتوکلاو در صنایع غذایی برای سلامتی بسیار مهم می شود.

پیشرفت‌هایی که ذاتاً در عادات غذایی ما به وجود آمده با انتخاب و آماده‌سازی غذا مرتبط هستند و این خود با سیستم‌های تولید و صنعتی‌سازی که امروزه استفاده می‌کنیم مطابقت دارند.
استریل کردن غذاهای بسته بندی شده گیاهی یا حیوانی تضمین این است که آنها با تمام خواص غذایی و ارگانولپتیک (طعم، بافت، عطر و رنگ) با سلامت کامل به دست مصرف کنندگان می رسند.
به طور کلی، استریل کردن فرآیندی است که میکروب ها، باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها را از بین می برد. با استریل کردن غذاهای بسته بندی شده، می توانیم میکروارگانیسم ها را بدون تأثیر قابل توجهی بر ویژگی های محصول از بین ببریم.

خرید اتوکلاو صنایع غذایی

 

مزایای استریل کردن مواد غذایی

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که شرکت‌ها برای استریل کردن مواد غذایی، اتوکلاو در صنایع غذایی را انتخاب می‌کنند این است که عمر مفید مواد غذایی را به بیش از چهار ماه افزایش می‌دهد.
علاوه بر این، برخلاف محصولات پاستوریزه مانند ماست و لبنیات، محصولات استریل شده نیازی به نگهداری در یخچال ندارند. این امر ذخیره سازی، حمل و نقل و ارائه محصول را تسهیل می کند.
یک مزیت دیگر برای مشاغل و مصرف کنندگان این است که غذاهای استریل و بسته بندی شده تا زمان باز شدن یا تا زمانی که بسته بندی خراب نشود، استریل می مانند. با این حال، پس از باز شدن بسته، محتویات آن باید مدت کوتاهی پس از آن مصرف شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما