اتوکلاو صنعتی چیست؟

اتوکلاو صنعتی دستگاه اتوکلاو لوله ای شکل برای استریل با بخار است که با سیستم کنترل اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک خود قادر به استریل بسیار کاربردی در صنایع شیمی، مواد غذایی و پزشکی است.

اجزای اتوکلاو صنعتی

بررسی مشخصات اتوکلاو صنعتی در نگاهی بسیار جامع تنها با مطالعه دقیق کاتالوگ هر کدام از مدلهای این محصولات برایتان مقدور است. چندین دهه است که بنا به نیاز مشتری گروه­های صنعتی انواع مختلف اتوکلاو را تولید می کنند.

علیرغم تمام پیچیدگی­هایی که می­توان در انواع اتوکلاو مشاهده کرد ما مهمترین اجزا این دستگاه را برایتان ذکر می کنیم:

  1. درب: این قسمت از اتوکلاو با ایمنی لازم طراحی شده است تا هنگام افزایش دما هیچ خطری در محیط ایجاد نشود.
  2. چمبر: همان اتاقک استریل است. در این قسمت اصلی اتوکلاو اقلامی که باید استریل شوند در آن قرار می گیرند.
  3. شیر ایمنی: حتما همیشه قبل از روشن کردن اتوکلاو از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید زیرا شیر ایمنی در مواقع خطر آخرین چاره رفع خطر است.
  4. سیستم ایجاد خلا: فناوری کنترل دو مرحله­ای پیش و پس خلاء برای ایجاد محیطی قابل اعتماد استریل در دستگاه وجود دارد.
  5. کولر فاضلاب: زمانی که آب استفاده شده به همراه بخارات داغ در حال خروج از اتوکلاو هستند کولر فاضلاب است که با خنک نگه داشتن لوله و اتصالات از خرابی دستگاه جلوگیری می­کند.
  6. ترموستات: در این بخش با تخلیه میعانات بخار خشک هم از اتوکلاو خارج می­شود.
  7. .سیستم کنترل: هر اتوکلاو در نمونه صنعتی مجهز به سیستم کنترل و پردازش فرایند استریل است.

اتوکلاوهای صنعتی به گونه­ای طراحی شده­اند که سریعترین چرخه استریل را برای هر بار راه­اندازی کنند. سرعت بالا و ایجاد جریان یکنواخت بخار پرفشار در محیط اتوکلاو صنعتی پیشنهادی ما وجود دارد.

 

اتوکلاو صنعتی چیست؟
اتوکلاو صنعتی چیست؟

 

کاربرد اتوکلاو صنعتی

مجموعه اتوکلاوهای صنعتی تنوع کاری بسیار بالایی دارند. علت این نوع نامگذاری بر روی این تجهیزات استریل استفاده از این اتوکلاوهای بزرگ در صنایع است.

مثلا همانطور که می­بینید در سالهای اخیر دنیای تولید مواد غذایی آماده بسیار تغییر کرده است. امروزه بیشتر غذاها کنسروی و بسته بندی شده هستند.

برای اینکه بتوان صنعت تولید مواد غذایی را مطابق با سلامتی جامعه رشد داد باید به مسئله پاکیزگی این مواد اهمیت داد. زمانی که مواد غذایی در گذر زمان کوتاه فاسد می­شوند تنها یک برنامه جامع استریل است که می­تواند این دوره زمانی را بسیار طولانی کند.

بنابراین یکی از صنایعی که از اتوکلاو در آن با اهمیت بالا استفاده می­شود صنعت تولید مواد غذایی است. در نگاهی دیگر به کاربردهای اتوکلاو صنعتی می توانیم این محصولات را به پاکسازی زباله­های عفونی مرتبط بدانیم.

زمانی که در مراکز درمانی انواع زباله­های عفونی خطرناک تولید می­شود این خطر بالقوه برای جامعه باید به نحوی خنثی شود.

اینجا درست همان جایی است که با استفاده از اتوکلاوهای صنعتی بزرگ می­توان حجم زیادی از زباله های عفونی را بی خطر و استریل کرد. سپس می­توان این زباله ها را نابود کرد.

کاربرد اتوکلاو صنعتی در صنایع شیمیایی برای خشک کردن پوشش­ها، ولکانیزه کردن لاستیک و سنتز هیدروترمال استفاده می شوند. ضمنا اتوکلاوهای صنعتی در کاربردهای صنعتی به ویژه در ساخت کامپوزیتها نیز استفاده می­شود.

مزایای خرید اتوکلاو صنعتی

پیش از ذکر مزایای استفاده از اتوکلاوهای صنعتی بیایید نگاهی به نوع کار این دستگاه استریل بیندازیم.

اصل اساسی استریلیزاسیون با بخار، همانطور که در اتوکلاو انجام می شود، قرار دادن هر ماده در معرض تماس مستقیم بخار در دما و فشار مورد نیاز برای مدت زمان مشخص است.

بنابراین، چهار پارامتر برای استریلیزاسیون با بخار وجود دارد:

  1. بخار
  2. فشار
  3. دما
  4. زمان

فرآیندهای استریل‌سازی صنعتی را می‌توان به عنوان آن دسته از عملیات تعریف کرد که هدف آنها از بین بردن، غیرفعال کردن دائمی یا حذف فیزیکی همه میکروارگانیسم‌ها است.

اتوکلاو مدل صنعتی بخار را با فشار بالاتر از فشار معمولی اتمسفر پمپاژ می کند تا به دمای 121-140 درجه سانتیگراد برسد. همانطور که بخار به داخل محفظه اصلی اتوکلاو پمپ می شود، جایگزین هوا می شود و آب بندی خلاء را ایجاد می کند.

مخزن تحت فشار اتوکلاو، پاتوژن ها و میکروب ها را از بین می برد. برای استریل محصولات حساس مانند غذا و دارو معمولاً از اتوکلاوهای بخار مرطوب برای استریل کردن ظروف و ابزار استفاده می شود؛ زیرا رطوبت می تواند به مناطق تنگ نفوذ کند.

خرید دستگاه اتوکلاو صنعتی برایتان مزایای زیر را دارد:

  1. اولین و شاید مهمترین مزیت استفاده از دستگاه ضدعفونی کننده صنعتی حفاظت از محیط زیست است.
  2. با خرید باکیفیت ترین نمونه در انرژی و زمان کار صرفه جویی کنید.
  3. سیستم کنترل مدل اتوکلاو پیشنهادی ما 2 نوع کاملا اتوماتیک و نیمه اتوماتیک است.
  4. این نوع اتوکلاو با بخار پرفشار، گرمایش لازم را برای استریل کامل ایجاد می­کند.
  5. برای صرفه جویی در فضا در محیط کارخانه­ای نمونه­های ظرفیت مناسب را می­توانید انتخاب کنید و محدودیت انتخاب ندارید.
  6. این اتوکلاوها به سیستم گرمایش الکتریکی مجهز هستند و برای کار آلودگی کمتر و استفاده بسیار راحتتری دارند.
  7. دما را یکنواخت و بدون زاویه کور توزیع می­کند که همین عامل استریل بدون نقص است.

 

قیمت خرید اتوکلاو صنعتی

 

قیمت اتوکلاو صنعتی

برای اطلاع از قیمت اتوکلاوهای صنعتی مستقیماً با تامین کنندگان پیشرو در زمینه فناوری تولید اتوکلاوهای صنعتی نوآورانه ارتباط برقرار کنید.

برای تعیین قیمت این محصولات باید جزئیات بسیار زیادتری را در ابتدا مشخص کنید. استفاده و کاربرد این اتوکلاوها وابسته به مدل آن در صنایع متفاوتی است.

برای تعیین قیمت باید علاوه بر مدل، ظرفیت محصول را نیز انتخاب کنید. لیست قیمت اتوکلاو صنعتی به صورت بروزرسانی شده از معتبرترین تولیدکنندگان بدون واسطه به شما اعلام می­شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما