تفاوت اتوکلاو دندانپزشکی کلاس n و b

اتوکلاو دندانپزشکی در کلاس n و b در دسته تجهیزات استریل کننده بخار قرار دارد. از این دستگاه ها در مراکز درمانی و طبی جهت استریل لوازم کار پزشک استفاده می شود. اتوکلاوهای بخار از برندهای مطرح با کیفیت عالی می توانند برای جلوگیری از ایجاد بیماری های ویروسی بسیار دقیق عمل کنند.

معرفی اتوکلاو، استریلایزر بخار

پیشرفت تکنولوژی و طراحی و ساخت انواع تجهیزات جدید جهت بهبود بهداشت جامعه از مهمترین فعالیت های بشری در سال های اخیر است. مراکز درمانی همیشه مملو از میکروب و ویروس های بیماری زا هستند.
این موارد را تنها با پاکسازی تخصصی می توان خنثی و بی خطرسازی کرد. استریل انواع لوازم کار پزشکان، البسه و حتی استریل زباله های عفونی مراکز درمانی جز فرایند بسیار مهمی است که باید با تجهیزات تخصصی انجام شود.
دستگاه های اتوکلاو در انواع متنوع خود تجیهزی کاربردی برای استریل هستند. در این دستگاه ها با استفاده از ایجاد بخار در محدوده دمایی 121 تا 134 درجه سانتی گراد می توان فرایند استریلیزاسیون لوازم را انجام داد.
ایجاد بخار با فشار بالا در مدل های مختلف دستگاه اتوکلاو روش کار مشترک است. اگر بخواهیم این تجیهزات را بر حسب مکان استفاده طبقه بندی کنیم انواع اتوکلاو های آزمایشگاهی، دندانپزشکی، بیمارستانی، آرایشگاهی و صنعتی جز پرکاربردترین ها هستند.
بهترین نوع اتوکلاو برای استفاده در دندانپزشکی یا مراکز دیگر بر حسب کلاس بندی خاص این تجهیزات مشخص می شود. اتوکلاو ها در دسته کلاس b، n و s قرار می گیرند. مهمترین معیار ایجاد تمایز بین کلاس های مختلف دستگاه اتوکلاو این است که هر کدام از این دستگاه قابلیت استریل موارد خاصی را دارند.
بر این اساس مشخص می شود که کدام دستگاه برای کار در کدام محیط مناسبتر است. قرار است در یک کلینیک دندانپزشکی دقیقا چه مواری را استریل کنید؟ یا مواردی که در یک آزمایشگاه به استریل نیاز دارند کدام اند؟ در ادامه درباره این مطلب که هر دستگاه اتوکلاو با توجه به کلاس خود قادر به استریل چه مواردی است با جزئیات درج شده است.

 

اتوکلاو بخار

 

توضیحات تکمیلی درباره انواع اتوکلاو دندانپزشکی

این مورد که درباره انواع اتوکلاو دندانپزشکی اطلاعات کامل داشته باشید برای خرید اتوکلاو مناسب بسیار مهم است. با توجه به گزینه هایی که در دو دسته کلاس b و کلاس n برایتان طبقه بندی می شوند ممکن است خرید دستگاه مناسب برایتان کمی مشکل شود.
بر اساس بررسی های دقیق در کلینیک های دندانپزشکی ابزار های دندانپزشکی و انواع منسوجات نیاز به استریل دارند. پیش از ورود اتوکلاو به سیستم استریل استفاده از الکل برای شست و شو لوازم فلزی رایجترین کار بود.
اما امروزه اتوکلاو دندانپزشکی در کلاس n و b تجهیزی کاربردی و جایگزین تمامی روش های سنتی هستند. البته باید توجه کنید که نمی توان تمامی لوازم را در اتوکلاو استریل کرد زیرا دمای بالا ممکن است باعث تغییر ماهیت لوازم حساس به دما شود.
انواع اتوکلاو کلاس n قادر به استریل لوازم جامدی هستند که سوراخ نداشته و داخل بسته بندی های وکیوم هم قرار نگرفته باشد. مدل های کلاس b قادر هستند تمامی منسوجات سلولزی و تمامی لوازم جامد با هر شکلی را به خوبی استریل کنند.
حالا با این توضیح کوتاه مشخص می شود که انتخاب اتوکلاو مناسب برای مطب شما تنها با توجه به لوازمی که می خواهید استریل کنید مشخص می شود. بیایید در ادامه دقیقتر به تفاوت اتوکلاوها و نوع استفاده از آنها بپردازیم.

ویژگی های انواع اتوکلاو دندانپزشکی، بررسی مقایسه ای

مقایسه اتوکلاو دندانپزشکی در کلاس n و b به صورت کاملا موشکافانه بر اساس نوع کاربردی که به شما ارائه می کنند می تواند تمامی ابهامات خریدتان را از بین ببرد. اساسا اتوکلاو های بخار بر اساس کلاس بندی در 3 دسته b، n و s قرار دارند.
لوازمی که بخواهید در مطب دندانپزشکی استریل کنید ممکن است در دسته های زیر قرار داشته باشد:
• ابزار جامد بدون پوشش و سوراخ
• ابزار جامد با پوشش و حفره یا سوراخ
• انواع منسوجات
بر اساس این لوازم، مناسبترین اتوکلاو برایتان موارد زیر هستند:
• برای استریل لوازم فلزی و پلاستیکی که پوشش یا سوراخ ندارند اتوکلاو کلاس n عالی عمل می کند. علت محدودیت استریلی در این دستگاه این است که امکان گردش هوا در منفذ لوازم در این مدل اتوکلاو وجود ندارد. همچنین بخار به زیر پوشش لوازم ورود نمی کند.
نکته: در این کلاس اتوکلاو با پخش یکنواخت دما در طی استریل ابزار پلاستیکی بدون تغییر ماهیت استریل می شوند.
• در اتوکلاو های کلاس b همه لوازمی که در بالا طبقه بندی کردیم قابلیت استریل شدن را دارند. به همین دلیل این محصولات برای استفاده پر درخواست هستند.
علاوه بر این تفاوت، در اتوکلاوهای کلاس b و n نوع فرایند استریل از شروع تا پایان هم شامل تفاوت های اساسی با یکدیگر هستند. در اتوکلاوهای کلاس b با برنامه ریزی که می توانید انجام دهید امکان خشک کردن و پس از آن تخلیه لوازم برایتان وجود دارد.
این آپشن در اتوکلاو های دسته n وجود ندارد. کاربردی آسان شامل درب باز شو از جلو بدون نیاز به بستن و باز کردن پیچ و مهره درب اتوکلاو، در نمونه کلاس بی نسبت به اتوکلاو کلاس ان از مزایای دیگر است.
بهترین برندهای اتوکلاو دندانپزشکی در هر دو دسته با ظرفیت های مختلف برایتان قابل سفارش هستند. در کنار تیم ما انتخاب های شما برای خرید و فروش اتوکلاو در بین برندهای ایرانی و خارجی معتبر متفاوت است.

 

تفاوت اتوکلاو دندانپزشکی کلاس n و b

 

موارد مورد توجه در خرید بهرین اتوکلاو دندانپزشکی

برای خرید بهترین اتوکلاو دندانپزشکی همانطور که گفته شد باید در ابتدا نیازسنجی کرد. بر اساس بررسی ها کاربردی ترین اتوکلاو برای استفاده در کلینیک های دندانپزشکی اتوکلاو رومیزی کلاس b است.
علت این موضوع هم این است که دستگاه اتوکلاو رومیزی کلاس b قادر به استریل انواع لوازم پوشش دار و منفذدار است. ضمنا راه اندازی و استفاده از آن راحتتر است. ضمنا این دستگاه با وکیوم قوی و خشک کن پس از اتمام کار استریل فرایند استریلی بدون نقص و سریع را فراهم می کند.
اما با همه این موارد باز هم خرید یک دستگاه اتوکلاو کلاس n هم به عنوان اتوکلاو کمکی دندانپزشکی برایتان توصیه می شود. مشاوران ما در کنارتان هستند تا با بررسی موارد تخصصی انتخاب اتوکلاو دندانپزشکی در کلاس n و b و بررسی موارد مالی دستگاه های اورجینال را بدون واسطه خریداری کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما